TYDZIEŃ o budowaniu relacji Materiały, bank dobrych praktyk dla przedszkoli

TYDZIEŃ

o budowaniu relacji

Materiały, bank dobrych praktyk dla przedszkoli

przedszkola

Opowiadanie "Serduszko z listków"(scenariusz dla przedszkoli), Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej

https://ddei5-0-ctp.trendmicro.com:443/wis/clicktime/v1/query?url=https%3a%2f%2fyoutu.be%2fbEaEDu63Q8Q&umid=FBEC38CE-3B39-D906-B026-90724146258D&auth=caedd113f1d863f7d7b1568723e6b667989803db-aa21559e8dec4206c3b8310820b4dcb41f9ce8bb

dla nauczycieli

K. Ciszewska, S. Zyza Poradnik wspomaganie szkół w zakresie interwencji Poradnictwo Psychologiczno-Pedagogiczne Profilaktyka, Zintegrowana Platforma Edukacyjna (ZPE)

https://zpe.gov.pl/b/k-ciszewska_s-zyza-poradnik-wspomaganie-szkol-w-zakresie-interwencji-poradnictwo-psychologiczno-pedagogiczne-profilaktyka/P1DyHzFyF

WEBINARY- Strefa Dobrych Emocji Fundacja Fine, ZPE

https://zpe.gov.pl/b/wbinary---strefa-dobrych-emocji-fundacja-fine/PJBBSQRah

Profilaktyka agresji i przemocy rówieśniczej w klasie. Joanna Węgrzynowska (2021), ORE

Profilaktyka agresji i przemocy rówieśniczej w klasie,

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać. Ewa Czemierowska-Koruba (2015), ORE

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy. Jacek Pyżalski (prezentacja), ORE

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy

Zapobieganie agresji w szkole. Metody organizacji codziennej pracy wychowawczej. Tomasz Garstka (2015), ORE

Zapobiegania agresji w szkole. Metody organizacji codziennej pracy wychowawczej

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej. Tomasz Garstka. ORE

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka. Katarzyna Fenik. ORE

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka.

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością. Katarzyna Zawisza-Mlost (2021), ORE

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych. Leszek Putyński (2015) (szkoły ponadpodstawowe), ORE

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego. Marta Jankowska (2020), ORE

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego

W stresie. Strategia oswajania. Jagoda Sikora (2024), ORE

W stresie. Strategia oswajania

Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów. MEN. (2020), ORE

Bezpieczna szkoła

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Seksting. NASK. ORE. (broszura)

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Seksting.

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Gry komputerowe. NASK. ORE. (broszura)

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Gry komputerowe

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 1. NASK. ORE. (broszura) 

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 1

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 2. NASK. ORE.(broszura)

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 2

Program wychowawczo-profilaktyczny – krok po kroku. Magdalena Wieczorek (2018), ORE

Program wychowawczo-profilaktyczny - krok po kroku

Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. Zbigniew Gaś, Wiesław Poleszak (2017), ORE

Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo-profilaktyczny szkoły

Działania wychowawczo-profilaktyczne a diagnoza potrzeb środowiska szkolnego.  Joanna Borowik (2018), ORE

Działania wychowawczo-profilaktyczne a diagnoza potrzeb środowiska szkolnego

Klimat społeczny szkoły. Wiesław Poleszak, ORE

Klimat społeczny szkoły

Pakiet materiałów dotyczących komunikacji bez przemocy, w tym materiały dla mediatorów,Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej

materiały przeciwdziałanie przemocy

Publikacja „Psychoedukacja dla nauczycieli i nauczycielek oraz rodziców”.IBE

https://asa.ibe.edu.pl/psychoedukacja

Jak rozmawiać z rodzicem ucznia w kryzysie. Fundacja Życie warte jest rozmowy

https://backend.zwjr.pl/media/attachments/Jak_rozmawia%C4%87_z_rodzicem_ucznia_w_kryzysie.pdf

Poradnik dla nauczycieli: Samouszkodzenia u dzieci i młodzieży. Fundacja Życie warte jest rozmowy

https://backend.zwjr.pl/media/attachments/Samouszkodzenia_u_dzieci_i_m%C5%82odzie%C5%BCy.pdf

Poradnik dla nauczycieli: Wsparcie ucznia po próbie samobójczej. Fundacja Życie warte jest rozmowy

https://backend.zwjr.pl/media/attachments/Wsparcie_ucznia_po_pr%C3%B3bie_samob%C3%B3jczej_2xUffzL.pdf

 

Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole. Fundacja Życie warte jest rozmowy

https://backend.zwjr.pl/media/attachments/poradnik_interwencje_po_smierci_samobojczej.pdf

Poradnik nt. samouszkodzeń u młodzieży, skierowany do środowiska szkolnego (nauczyciele, wychowawcy, szkolni specjaliści). Fundacja Życie warte jest rozmowy

https://backend.zwjr.pl/media/attachments/poradnik_samouszkodzenia_QdscBfH.pdf

Cyberlekcje 3.0 – scenariusze lekcje, NASK

Link do zapisów

Cyberlekcje3.0.- webinary: 7.10.2025r. klasy 1-3- Netykieta(na bazie animacji dot. niemiłych komentarzy). Zapisy zostaną uruchomione we wrześniu

Cyberprofilaktyka NASK.

Międzynarodowe Konferencja (23-26 września 2026r). NASK

Więcej informacji

Gala Dnia Bezpiecznego Internetu (10 luty 2026r.).NASK

Więcej informacji

Materiały pomocnicze dla nauczycieli w kontaktach z osobami w kryzysie samobójczym

(przygotowane na zlecenie Ministerstwa Zdrowia we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej przez ekspertki Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Zakładu Zdrowia Publicznego w Instytucie Psychiatrii i Neurologii: Lucynę Kicińską i Małgorzatę Łubę)

https://www.gov.pl/web/edukacja/materialy-pomocowe-dla-nauczycieli-w-kontaktach-z-osobami-w-kryzysie-samobojczym

Dla rodziców

WEBINARY- Strefa Dobrych Emocji Fundacja Fine, ZPE

https://zpe.gov.pl/b/wbinary---strefa-dobrych-emocji-fundacja-fine/PJBBSQRah

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać. Ewa Czemierowska-Koruba (2015), ORE

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy. Jacek Pyżalski (prezentacja), ORE

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej. Tomasz Garstka. ORE

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka. Katarzyna Fenik. ORE

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka.

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością. Katarzyna Zawisza-Mlost (2021), ORE

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych. Leszek Putyński (2015) (szkoły ponadpodstawowe), ORE

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego. Marta Jankowska (2020), ORE

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego

W stresie. Strategia oswajania. Jagoda Sikora (2024), ORE

W stresie. Strategia oswajania

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Seksting. NASK. ORE. (broszura)

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Seksting.

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Gry komputerowe. NASK. ORE. (broszura)

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Gry komputerowe

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 1. NASK. ORE. (broszura) 

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 1

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 2. NASK. ORE.(broszura)

Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie – reagowanie. Cyberprzemoc. Cześć 2

Działania wychowawczo-profilaktyczne a diagnoza potrzeb środowiska szkolnego.  Joanna Borowik (2018), ORE

Działania wychowawczo-profilaktyczne a diagnoza potrzeb środowiska szkolnego

Klimat społeczny szkoły. Wiesław Poleszak, ORE

Klimat społeczny szkoły

Pakiet materiałów dotyczących komunikacji bez przemocy, w tym materiały dla mediatorów, Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej

materiały przeciwdziałanie przemocy

Publikacja „Psychoedukacja dla nauczycieli i nauczycielek oraz rodziców”. IBE

https://asa.ibe.edu.pl/psychoedukacja

Poradnik pierwsza pomoc emocjonalna. Fundacja Życie warte jest rozmowy

https://backend.zwjr.pl/media/attachments/Pierwsza_pomoc_emocjonalna_PzkRQHs.pdf

W sieci wyzwań. Sztuka wychowania w cyfrowym świecie- poradnik dla rodziców. NASK

„W sieci wyzwań. Sztuka wychowania w cyfrowym świecie”

Podcasty „ Cyfrowe wieczory dla rodziców” – będą dostępne we wrześniu. NASK

https://www.youtube.com/@saferinternetpolska
https://www.youtube.com/@CyberprofilaktykaNASK

Jak i gdzie zgłosić przestępstwo popełnione w Internecie? NASK

Ulotka

 Międzynarodowe Konferencja (23-26 września 2026r). NASK

Więcej informacji

Gala Dnia Bezpiecznego Internetu (10 luty 2026r. ). NASK

Więcej informacji

Załączniki

Ścieżka pomocy - uczeń

Ścieżka pomocy - rodzic

Ścieżka pomocy - szkoła

Załącznik nr 3 Ramka – Telefony pomocowe

Załącznik nr 4 Scenariusz spotkania z rodzicami (przedszkole, klasa I-III), Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej

Załącznik nr 5 Scenariusz dla przedszkola „Metafora serduszka” Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej

Załącznik nr 6 Scenariusz dla klas I-III „Kim jestem dla siebie” Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej

 

Related Articles